7-10 Φεβρουαρίου 2025

METROPOLITAN EXPO

Business Lab

Η επόμενη ημέρα στον κλάδο των Ξενοδοχείων και της Εστίασης στο Business Lab 2022

Οι τελευταίες διεθνείς εξελίξεις, οι πλέον σύγχρονες τάσεις και οι καλύτερες πρακτικές σε όλους τους καίριους τομείς του κλάδου της φιλοξενίας παρουσιάστηκαν στο stage του Βusiness Lab στο Hall 3.

Για τέσσερις ημέρες καταξιωμένοι ομιλητές, μέσα από πάνελ συζητήσεων, ομιλίες και παρουσιάσεις έβαλαν στο μικροσκόπιο τα πλέον σημαντικά θέματα που απασχολούν σήμερα τους ξενοδόχους, τους εστιάτορες και τους επιχειρηματίες της καφεστίασης.

Απολογισμός – 14 Φεβρουαρίου 2022

Με ομιλίες, παρουσιάσεις και πάνελ για τα πιο σημαντικά θέματα που απασχολούν τους κλάδους του τουρισμού και της εστίασης, ολοκληρώθηκε η τελευταία μέρα των εργασιών του Business Lab, της έκθεσης HORECA 2022.

Το Digital Marketing των ξενοδοχείων και οι τελευταίες εξελίξεις όπως μάλιστα αυτές διαμορφώθηκαν στη μετά Covid εποχή συζητήθηκαν στο πάνελ που άνοιξε την ημέρα. Με εισηγητή τον κ. Δημήτρη Σερίφη CEO της εταιρείας Nelios και ομιλητές τον κ. Τάσο Βελιάδη της SocialLab και τον κ. Hλία Σούση της Wikifarmer, μπήκε στο μικροσκόπιο η ψηφιακή διαφήμιση ως εργαλείο προβολής, προώθησης αλλά κυρίως πωλήσεων των ξενοδοχείων. Οι ομιλητές τόνισαν ότι τα ξενοδοχεία κατάφεραν να μείνουν «ζωντανά» κατά τη διάρκεια της πανδημίας, λόγω της ψηφιακής τους παρουσίας, την οποία πρέπει να ενισχύουν και να προσαρμόσουν στις απαιτήσεις του σήμερα.

HORECA Business Lab

Δημήτρης Σερίφης (Nelios), Τάσος Βελιάδης (Socialab), Ηλίας Σούσης (Wikifarmer)

HORECA Business Lab

Σαββίκος Μελιάδης (ΣΑΒΒΙΚΟΣ)

Αμέσως μετά η κα. Μαρία Θεοφιλοπούλου Hospitality & Marketing Specialist ανέλυσε το θέμα «Το Ξενοδοχείο ως Δημιουργός Εμπειριών: Έσοδα & Υπεραξίες», εξηγώντας στο κοινό τους τρόπους με τους οποίους ένα ξενοδοχείο σήμερα μπορεί να δημιουργήσει εμπειρίες για τους πελάτες του, μέσα από οργανωμένα προγράμματα. Στη συνέχεια η κα. Βαλεντίνα – Αντωνία Τρικουνάκη, Corporate Relations & Digital Strategies της UPGR8, μίλησε για τους Influencers και τους Bloggers και τους τρόπους αξιολόγησής τους από τα ξενοδοχεία.

Ακολούθησε η ενότητα των εστιατορίων, με τον κ. Σάββα Μελιάδη συνιδιοκτήτη της εταιρείας ΣΑΒΒΙΚΟΣ, να εξηγεί στο κοινό τους τρόπους και τη μεθοδολογία που πρέπει να ακολουθήσουν για να επιλέξουν το σωστό σημείο για να ανοίξουν εστιατόριο. Η σωστή κοστολόγηση φαγητού, ποτού και κρασιού στο εστιατόριο παρουσιάστηκε με παραδείγματα και σωστές πρακτικές από τον κ.Τάσο Πεδιαδίτη Γενικό Διευθυντή του ξενοδοχείου White Coast Milos. Τον λόγο πήρε στη συνέχεια η chef και διαχειρίστρια του εστιατορίου Γη, κα. Άννα Χοχλάκη η οποία ανέλυσε τις πλέον σύγχρονες τάσεις του Bio και του Vegan στα εστιατόρια. Ακολούθησε η ομιλία του executive chef του ομίλου Nice & Easy κ. Νίκου Παντέχη, που αφορούσε το πολύ επίκαιρο θέμα του Food Waste, ως εργαλείου εξοικονόμησης κόστους, Βιωσιμότητας και Μάρκετινγκ.

Τις εργασίες του Business Lab έκλεισε με μια άκρως ενδιαφέρουσα και χρήσιμη ομιλία ο κ. Σπύρος Κερκύρας, ιδρυτής της Bar Solutions, ο οποίος παρουσίασε τον δεκάλογο της σωστής κοστολόγησης στο Café-Bar.

HORECA Business Lab

Βαλεντίνα – Αντωνία Τρικουνάκη (UPGR8)

HORECA Business Lab

Σπύρος Κερκύρας (Bar Solutions)

Απολογισμος – Κυριακή 13 Φεβρουαρίου 

Οι ψηφιακές εξελίξεις και αυτές που διαμορφώνονται στη μετά COVID εποχή, ο ρόλος των Social Media, το digital marketing, η διαχείριση κρίσεων και κριτικών αλλά και η γενικότερη ψηφιακή παρουσία των επιχειρήσεων του τουρισμού και της εστίασης, ήταν τα θέματα που απασχόλησαν τις εργασίες της τρίτης ημέρας του Business Lab.

Κωνσταντίνος Ανδρούτσος (ROIX)

Κύρος Ασφής (Nea Mesa), Βίκυ Ντάλλας (9am), Δημήτρης Λαζαρίδης (Lazaridis Hospitality)

H ψηφιακή παρουσία του εστιατορίου το 2022 ήταν το θέμα συζήτησης του πρώτου πάνελ με συντονιστή τον κ. Κύρο Ασφή CEO της εταιρείας Nea Mesa και ομιλητές τον κ. Δημήτρη Λαζαρίδη CEO της Lazaridis Hospitality και η κα. Βίκυ Ντάλλας CEO της 9am. Οι ομιλητές ανέδειξαν το καθοριστικό ρόλο της σύγχρονης ψηφιακής παρουσίας των εστιατορίων, τις δυνατότητες και τις λύσεις που προσφαίρει, όχι μόνο στον τομέα της προβολής αλλά και στις πωλήσεις. Αμέσως μετά ο κ. Ασφής ανέλυσε σε ομιλία του, το πώς πρέπει να δημιουργηθεί το σωστό περιεχόμενο για το Website του εστιατορίου. Η κα. Βίκυ Ντάλλας πήρε τη σκυτάλη για να εξηγήσει με λεπτομέρειες τη χρήση των Social Media ως εργαλείο προβολής και κρατήσεων για εστιατόρια. Η ενότητα των εστιατορίων ολοκληρώθηκε με την ομιλία για την ορθή Διαχείριση Κριτικών για Εστιατόρια από τις κ.κ. Έλενα Παπάζογλου και Μαρία Ρεπούσκου, Directors της εταιρείας Strategic Fox.  

Η δεύτερη ενότητα της ημέρας αφορούσε τα Café-Bar και ξεκίνησε με μια συζήτηση σε πάνελ με εκλεκτούς ομιλητές. Το θέμα ήταν «To Digital Marketing ως εργαλείο προβολής και πωλήσεων για τα Café-Bar», με συντονιστή τον κ. Δημήτρη Σταθόπουλο δημοσιογράφο του Travel.gr και ομιλητές τον κ. Κωνσταντίνο Ανδρούτσο, Chief Marketing Officer της εταιρείας ROIX, τον κ. Αλέξανδρο Κοκόλη, Founder & Managing Director της Wizard και την κα. Κατερίνα Κόκκινου, Digital Marketing Manager της FORUM SA Member of NürnbergMesse Group. Από τη συζήτηση προέκυψε η σπουδαιότητα αλλά και η αναγκαιότητα του ψηφιακού μάρκετινγκ στη σύγχρονη εποχή, ως εργαλείου προσέλκυσης στοχευμένης πελατείας, αλλά και προβολής και προώθησης. Αμέσως μετά ακολούθησε ομιλία με θέμα την αξιοποίηση των social media  και των Influencers για την προβολή του καφέ μπαρ από τον κ. Κωνσταντίνο Ανδρούτσο. Η Διαχείριση Κριτικών για Café – Bar αναλύθηκε με παραδείγματα και χρήσιμες συμβουλές από τον κ. Δημήτρη Σταθόπουλο.

Έλενα Παπάζογλου & Μαρία Ρεπούσκου (Strategic Fox)

Αλέξανδρος Κοκόλης (Wizard), Κατερίνα Κόκκινου (FORUM SA), Κωνσταντίνος Ανδρούτσος (ROIX)

Ως εξαιρετικό παράδειγμα, σωστής προβολής τόσο οnline όσο και offline, αναλύθηκε το café “The Roosters”, από τον ιδρυτή του κ. Χρήστο Καβράκο, ο οποίος εξήγησε την φιλοσοφία και όλα τα βήματα που ακολούθησε για να δημιουργήσει μια σύγχρονη επιτυχημένη επιχείρηση.  

Η ενότητα ολοκληρώθηκε με το θέμα των ξενοδοχείων και δυο δυνατές ομιλίες. Οι τελευταίες τάσεις στα Social Media των Ξενοδοχείων αναλύθηκαν από τον κ. Χρήστο Ντίτορα, Πρόεδρο του IFITT, ο οποίος εξήγησε όλα τα εργαλεία που προσφέρουν και τον τρόπο που μπορούν να τα εκμεταλευτούν οι ξενοδόχοι. Η Διαχείριση Κρίσεων και Κριτικών για Ξενοδοχεία αναλύθηκε από τον κ. Κωστή Καπόπουλο, coFounder της εταιρείας WStrategies, ο οποίος τόνισε ότι ο ξενοδόχος θα πρέπει να επενδύσει όχι μόνο στην προβολή του, αλλά και σε ένα οργανωμένο σχέδιο αντιμετώπισης των προβλημάτων και των κριτικών που μπορεί να δεχθεί.  

Απολογισμός Σάββατο 12 Φεβρουαρίου

Τα σημαντικά θέματα που απασχολούν σήμερα τους κλάδους του τουρισμού και της εστίασης, όπως η ανεύρεση και η εκπαίδευση του προσωπικού, η μηχανοργάνωση, ο έλεγχος ποιότητας, αλλά και τα χρηματοδοτικά εργαλεία, κυριάρχησαν στις εργασίες της δεύτερης ημέρας του Business Lab. Την κορυφαία εκδήλωση της έκθεσης HORECA 2022 παρακολούθησε πλήθος εκπροσώπων του κλάδου, επαγγελματιών, στελεχών και ιδιοκτητών.

Το θέμα του ποιοτικού ελέγχου ως το κλειδί για την κερδοφορία των καφέ-μπαρ ανέλυσε ο καθηγητής του ΠΑΔΑ κ. Γιώργος Παπαδογούλας που τόνισε ότι οι επιχειρήσεις εστίασης πρέπει να θεσπίσουν ποιοτικά χαρακτηριστικά για τον εαυτό τους και την λειτουργία τους και μετά να εκπαιδεύσουν το προσωπικό τους πάνω σε αυτά. Αμέσως μετά ο κ. Θανάσης Μισδανίτης, co-Owner της εταιρείας Spotlight Pos, ανέλυσε τα οφέλη της μηχανοργάνωσης στην υπηρεσία του Café Bar

Η ενότητα των ξενοδοχείων ξεκίνησε με ένα εξαιρετικό πάνελ για την εύρεση και εκπαίδευση προσωπικού ως η νέα πρόκληση για τα ξενοδοχεία, με συντονίστρια την κα. Bίκυ Τρύφωνα αρχισυντάκτρια του Hotel & Restaurant και ομιλητές τον κ. Μιχάλη Βαμιεδάκη πρόεδρο και δ.σ. της Allsun Hotels και τον κ. Βασίλη Ριαβόγλου διευθυντή Ανάπτυξης της OTA Insight για την Ελλάδα & την Κύπρο και καθηγητή του Μητροπολιτικού Κολλεγίου Θεσσαλονίκης, στο τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων στον Τουρισμό. Από τη συζήτηση προέκυψε η ανάγκη για σύμπραξη του κράτους και των ιδιωτών για καλύτερη εκπαίδευση των στελεχών του τουρισμού, αλλά και οι δυνατότητες εξέλιξης που παρέχει το επάγγελμα. Επιπλέον αναδείχθηκε το μεγάλο παγκόσμιο πρόβλημα που αντιμετωπίζει ο τουρισμός σήμερα λόγω της έλλειψης προσωπικού.

Θανάσης Μισδανίτης (Spotlight Pos)

Αγγελική Κοσκερίδου, Υπεύθυνη Ανάπτυξης & Ψυχικής Υγείας & Ιάσωνας Μιχόπουλος (Kivotos Hotels)

Στη συνέχεια ο κ. Ιάσωνας Μιχόπουλος, συνιδιοκτήτης των ξενοδοχείων Kivotos Myκonos & Santorini και η κα. Αγγελική Κοσκερίδου Υπεύθυνη Ανάπτυξης & Ψυχικής υγείας του προσωπικού του ξενοδοχείου, ανέλυσαν το θέμα της σωστής διαχείρισης του ανθρώπινου δυναμικού στα ξενοδοχεία.

Τα Χρηματοδοτικά Προγράμματα για Ξενοδοχεία μετά και την πρόσφατη ψήφιση του Αναπτυξιακού, ήταν το θέμα της ομιλίας του κ. Μανόλη Κουτελιά, Head of Investment Projects Department της εταιρείας Νοisis Σύμβουλοι Ανάπτυξης. Για τις τελευταίες τάσεις στη Μηχανοργάνωση ξενοδοχείων μίλησε ο κ. Λάμπρος Λαμπριανάκης, CEO της εταιρείας HIT.

Ακολούθησε η ενότητα των εστιατορίων με ένα πολύ ενδιαφέρον πάνελ με θέμα «Προσωπικό Εστιατορίων: Ορθές πρακτικές αναζήτησης και εκπαίδευσης», με συντονίστρια τη δημοσιογράφο κα. Βίκη Βαμιεδάκη και ομιλητές τον κ. Σπύρο Κερκύρα επιχειρηματία της εστίασης (Ηide & Seek, 42 The Bar, Monzu) και τον σεφ Γιάννη Παρίκο (Costa Navarino, Iguazu). Από τη συζήτηση προέκυψαν χρήσιμα συμπεράσματα, αφού αναδείχτηκαν οι παθογένειες που υπάρχουν και τονίστηκε η ανάγκη για τη δημιουργία μηχανισμών εκπαίδευσης, όχι μόνο του προσωπικού των εστιατορίων, αλλά και των επιχειρηματιών της εστίασης. Τις εργασίες της δεύτερης μέρας του Business Lab έκλεισε με την ομιλία του για τη μηχανοργάνωση του σύγχρονου εστιατορίου, ο κ. Γιάννης Παϊζης, ιδρυτής της εταιρείας Prognosi.

Απολογισμός Παρασκευή 11 Φεβρουαρίου

Με άκρως αισιόδοξα μηνύματα για το ελληνικό τουρισμό σήκωσε αυλαία η κορυφαία παράλληλη εκδήλωση της έκθεσης HORECA 2022, “Business Lab”. Επαγγελματίες επισκέπτες από τους κλάδους του ξενοδοχείου και της εστίασης, παρακολούθησαν τις εργασίες της πρώτης ημέρας της εκδήλωσης, που αποτελεί πλέον ένα σημαντικό «εργαστήρι» γνώσης.

Η μέρα ξεκίνησε με την ενότητα αφιερωμένη στα ξενοδοχεία. Με ένα πάνελ από εκλεκτούς ομιλητές, αναλύθηκαν οι Ξενοδοχειακές πωλήσεις στη μετά Covid εποχή. Με συντονιστή τον κ. Νικήτα Νικηταρά συνιδρυτή της εταιρείας INcrementUM και ομιλητές τους κ.κ. Γιάννη Κουτσόπουλο, CEO της AboutHotelier, Πάνο Κοντοζαμάνη CEO της PrimalRes και Κώστα Ψαρρά Business Development Manager της ΟΤΑ Insight, αναλύθηκαν όλα τα νέα δεδομένα που έχουν προκύψει στις πωλήσεις των ελληνικών ξενοδοχείων. Οι ομιλητές εξέφρασαν την αισιοδοξία τους για την πορεία της φετινής τουριστικής σεζόν στη χώρα μας, τονίζοντας ότι οι κρατήσεις αυτή τη στιγμή είναι ανοδικές. Ανέδειξαν το ρόλο των Digital πωλήσεων, που ενισχύθηκαν πολύ κατά την περίοδο της πανδημίας, τάση που φαίνεται να επικρατεί. Στη συνέχεια, ο κ. Μάξιμος Τζάνος B2B & Rentals Connectivity Manager της εταιρείας WebHotelier έδωσε στο ξενοδοχειακό κοινό τα 10 βήματα για να πετύχουν την αύξηση των online απευθείας κρατήσεων τους.

Μάξιμος Τζάνος, Webhotelier

Ντένη Καλλιβωκά, Γκίκας Ξενάκης & Jean Charles Metayer

Την σκυτάλη πήρε η κα. Στέλλα Τσαντήλα συνιδιοκτήτρια της εταιρείας INcrementUM, που μίλησε αναλυτικά για το Yield management και εξήγησε με λεπτομέρεια την πώληση του σωστού δωματίου, στο σωστό πελάτη, στη σωστή τιμή. Η νέα πραγματικότητα που έχει προκύψει στα Κανάλια Κρατήσεων και το ποια ταιριάζουν στο κάθε ξενοδοχείο ανέλυσε ο πρόεδρος της εταιρείας Hotel Availabilities κ. Θωμάς Πούλιος. Τεχνικές για να πετύχει ένα ξενοδοχείο το σωστό μείγμα Online και Offline πωλήσεων, έδωσε ο κ. Federico Gavilan CEO της εταιρείας Puro Management.

Αμέσως μετά ξεκίνησαν οι σημαντικές ομιλίες και παρουσιάσεις για τον κλάδο της εστίασης. Μια μεγάλη έρευνα της Coca Cola 3E, παρουσιάστηκε στο κοινό με θέμα «Το HoReCa αλλάζει. Νέες τάσεις κάνουν την εμφάνισή τους. Είμαστε έτοιμοι; Ας το ανακαλύψουμε!», από τον κ. Ιωάννη Βίδρα HoReCa Agile Lead της εταιρείας. Τα αποτελέσματα της έρευνας κατέγραψαν τις σημαντικές αλλαγές που έχουν γίνει τόσο στους καταναλωτές όσο και στις επιχειρήσεις μετά την πανδημία. Δείτε τα αποτελέσματα της έρευνας >>

Ακολούθησε ένα εξαιρετικά ενδιαφέρον πάνελ με θέμα συζήτησης την επόμενη μέρα στην ελληνική εστιατορική σκηνή, το οποίο συντόνισε η κα. Ντένυ Καλλιβωκά food wine & spirits editor και συνιδιοκτήτρια του Diffords Guide Greece και ομιλητές τον κ. Γκίκα Ξενάκη chef του εστιατορίου Aleria και τον chef-Patron του Le Pavillon Αthens κ. Jean Charles Metayer. Oι ομιλητές ανέλυσαν τις μεγάλες αλλαγές που έχουν γίνει, αλλά που πρέπει ακόμη να γίνουν, αναδεικνύοντας και τις παθογένειες της εποχής όπως η έλλειψη προσωπικού. Ακολούθησε ομιλία με θέμα τις Εταιρικές Πωλήσεις και Εκδηλώσεις και το πώς τα εστιατόρια θα προσελκύσουν επαγγελματική πελατεία από την κα. Πένυ Γεωργακοπούλου CEO της εταιρείας Smart Ideas.

Οι πιο σύγχρονες τάσεις στα Café-Bar αναλύθηκαν από την κα. Ελένη Νικολούλια συνιδιοκτήτρια του Diffords Guide Greece, η οποία ανέδειξε τη σημασία των ελληνικών προϊόντων και τη θέση τους στο μπαρ, αλλά και θέματα αιχμής όπως η εποχικότητα και η βιωσιμότητα.

Οι εργασίες της πρώτης μέρας του Business Lab έκλεισαν με την παρουσίαση του Case Study του Ourse Athens, με τους ιδρυτές του κ.κ. Σπύρο Πεδιαδιτάκη και Στέφανο Τσουκαλά, να εξηγούν την επιτυχία του πρωτοποριακού project τους, που δημιουργεί πλέον τη νέα γενιά ζαχαροπλαστείων και στη χώρα μας, που βασίζεται στο εξαιρετικό premium προϊόν και στη σωστή προβολή του.

Εγγραφείτε στο Newsletter