AI hospitality, zero waste και digital marketing από τους κορυφαίους της αγοράς!
Από 7-10 Φεβρουαρίου 2025, το stage του Hall 3, μετατράπηκε σε ένα incubator καινοτομίας για όλους γεμάτο ανοιχτά workshops, παρουσιάσεις case studies και ενδιαφέρουσες συζητήσεις.
Δευτέρα 10 Φεβρουαρίου
Με ιδιαίτερη επιτυχία ολοκληρώθηκε το τετραήμερο πρόγραμμα του Business Lab στην HORECA 2025, αναδεικνύοντας τις πιο καινοτόμες τάσεις στον χώρο του digital marketing, του management και της αξιοποίησης των νέων τεχνολογιών στις επιχειρήσεις τουρισμού και εστίασης. Η τέταρτη και τελευταία ημέρα ήταν αφιερωμένη στις διαδικτυακές πωλήσεις, παρουσιάζοντας τις πιο πρόσφατες εξελίξεις και εργαλεία που συμβάλλουν στη βελτιστοποίηση των κρατήσεων, την προσωποποίηση των υπηρεσιών, την αξιοποίηση της τεχνητής νοημοσύνης και τη συνολική ψηφιακή μεταμόρφωση του κλάδου της φιλοξενίας.
Η ημέρα ξεκίνησε με μια αναλυτική συζήτηση σχετικά με την εξέλιξη των online κρατήσεων, όπου οι Μάρκος Γεωργίου, Managing Director LOGUERS, Αλέξανδρος Δαμίγος, CEO MARINET, και Αργύρης Μπακλέζος, CEO Verity Interactive, ανέδειξαν τη σημασία των εργαλείων loyalty και της προσωποποιημένης εμπειρίας για τη διατήρηση των πελατών. Στη συνέχεια, η Τίνα Τσιαμπάου, Account Manager webhotelier | primalres, παρουσίασε τις τελευταίες τάσεις και τα πιο σύγχρονα εργαλεία για την ενίσχυση των απευθείας κρατήσεων μέσα από τις ιστοσελίδες των ξενοδοχείων, προσφέροντας πρακτικές λύσεις για την απεξάρτηση από τρίτους παρόχους.
Στη συνέχεια, οι Αλέξανδρος Καψετάκης, Revenue Manager REVITUP, και Βασίλης Ριαβόγλου, Senior Business Development Manager East Med & Balkans LIGHTHOUSE INTELLIGENCE, ανέλυσαν πώς η διαχείριση εσόδων μπορεί να βελτιωθεί μέσω real-time δεδομένων, δίνοντας έμφαση σε τεχνικές που ενισχύουν την αποδοτικότητα και την κερδοφορία. Ο Νίκος Γκλιάτης, Managing Director GDS Digital Systems LTD, παρουσίασε το concept των smart hotels, δείχνοντας πώς η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να διαμορφώσει προσωποποιημένες εμπειρίες για τους επισκέπτες, αυξάνοντας την ικανοποίηση και τη δέσμευσή τους.

Τίνα Τσιαμπάου

Αλέξανδρος Καψετάκης, Βασίλης Ριαβόγλου
Ένα από τα πιο ενδιαφέροντα θέματα της ημέρας ήταν η ανάλυση της μελλοντικής πορείας των Online Travel Agencies (OTAs), όπου ο Γιώργος Γιαννιός, CEO RELOAD HOTEL SALES, ανέδειξε το πώς οι μεγάλες πλατφόρμες ανταγωνίζονται πλέον νέες καινοτόμες λύσεις και πως οι ξενοδόχοι πρέπει να διαχειρίζονται τα online κανάλια πωλήσεων. Παράλληλα, η θεματική της ψηφιακής μεταμόρφωσης στον χώρο της εστίασης συζητήθηκε εκτενώς από τους Στράτο Ζέρβα, CEO BUSINESS CLOUD, Σταυριαλένα Γκόντζου, Marketing & Content Manager BUTLER CHAT, και Γιάννη Καραλή, Commercial and Creative Director της Novidea, οι οποίοι παρουσίασαν λύσεις όπως οι online κρατήσεις, τα QR menus και οι ψηφιακές πληρωμές, αναδεικνύοντας τα οφέλη της τεχνολογίας στη βελτίωση της λειτουργικότητας και της εμπειρίας του πελάτη.
Η ημέρα ολοκληρώθηκε με την παρουσίαση του Αλέξανδρου Γεωργαντά, Business Strategy & Operations efood, ο οποίος μίλησε για τη στρατηγική ενίσχυσης των takeaway και delivery υπηρεσιών μέσω εφαρμογών, επισημαίνοντας τη σημασία της ψηφιοποίησης των υπηρεσιών διανομής για τη μεγιστοποίηση της αποτελεσματικότητας και της ικανοποίησης των πελατών.
Με αυτόν τον δυναμικό επίλογο, το Business Lab της HORECA 2025 έκλεισε τις εργασίες του, επιβεβαιώνοντας τη σημασία της καινοτομίας και της ψηφιακής προσαρμογής στον κλάδο της φιλοξενίας.
Κυριακή 9 Φεβρουαρίου
Το Business Lab της HORECA 2025 συνεχίζει να θέτει τον πήχη ψηλά, φέρνοντας στο προσκήνιο τα πιο επίκαιρα trends, εργαλεία και πρακτικές που αφορούν τον κλάδο της φιλοξενίας και της εστίασης. Η τρίτη ημέρα της παράλληλης εκδήλωσης ήταν γεμάτη γνώση και καινοτομία, με κορυφαίους ομιλητές να αναλύουν κρίσιμα ζητήματα που επηρεάζουν την αγορά. Από τη διασύνδεση των επιχειρήσεων HoReCa με την ΑΑΔΕ, μέχρι την αξιοποίηση της τεχνητής νοημοσύνης στις διαφημιστικές καμπάνιες και τη διαχείριση διαδικτυακών κριτικών, η ημέρα αυτή προσέφερε ουσιαστικές γνώσεις και πρακτικές λύσεις για κάθε επαγγελματία του χώρου.
Η έναρξη της ημέρας επικεντρώθηκε στις νέες απαιτήσεις και προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι επιχειρήσεις HoReCa στη διασύνδεση με την ΑΑΔΕ. Ο κ. Γιώργος Πιτσιλής, Διοικητής της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, ανέλυσε τη σημασία της φορολογικής συμμόρφωσης, τις νέες τεχνολογίες που διευκολύνουν τις διαδικασίες και τις αλλαγές που επηρεάζουν τις επιχειρήσεις του κλάδου.

Γιώργος Πιτσιλής

Βασίλης Πολύζος, Χρήστος Ντίτορας, Κατερίνα Δημητρακοπούλου
Ακολούθησε ένα δυναμικό πάνελ συζήτησης για τις στρατηγικές και τις τάσεις των social media το 2025. Ο Χρήστος Ντίτορας, Marketing Manager της SWOT HOSPITALITY, η Κατερίνα Δημητρακοπούλου, Managing Director της SCL Mellon, και ο Βασίλης Πολύζος, Co-Founder και Managing Director της THE VSCOPE, ανέδειξαν τις τελευταίες εξελίξεις στο digital marketing και τις νέες προσεγγίσεις στη διαχείριση social media. Οι ομιλητές τόνισαν ότι η τεχνητή νοημοσύνη πλέον αλλάζει όλα τα δεδομένα και οι επιχειρήσεις θα πρέπει να προσαρμοστούν ανάλογα.
Στη συνέχεια, ο Δημήτρης Μαθιουδάκης, Co-Founder της MIND THE AD, παρουσίασε τη χρήση τεχνητής νοημοσύνης στις διαφημιστικές καμπάνιες, επισημαίνοντας την αυτοματοποίηση, τη βελτίωση των αποτελεσμάτων και την εξατομίκευση του περιεχομένου για αποδοτικότερες προωθητικές ενέργειες. Μια ενδιαφέρουσα fireside chat συζήτηση ακολούθησε, με τους Πάνο Αλεφραγκή, Head of Digital της THE NEWTONS, και Νίκο Ξυδά, Founder της HUMBLE, που ανέλυσαν τη μετάβαση από το Instagram στο TikTok και τη σημασία της omnichannel προσέγγισης στο σύγχρονο digital marketing.

Νίκος Ξυδάς, Πάνος Αλεφραγκής

Τίνα Μιχαηλίδου, Γωγώ Φαρμάκη, Νίκος Μαρώλης, Νάνσυ Παραδεισανού
Η θεματική του influencer marketing ανέδειξε τη σημασία των σωστών συνεργασιών και της αυθεντικότητας στο περιεχόμενο. Η Τίνα Μιχαηλίδου, Founder της Gr8 COMMUNICATION, ο Νίκος Μαρόλης YouTuber, η Γωγώ Φαρμάκη, Influencer, και η Νάνσυ Παραδεισανού, Δημοσιογράφος, μοιράστηκαν τις γνώσεις και τις εμπειρίες τους μέσα από πραγματικά case studies. Ο Θέμης Σαρανταένας, Founder της MARKETING CONSULTANT, μίλησε για τη δημιουργία viral περιεχομένου για ξενοδοχεία, εστιατόρια και καφέ, παρουσιάζοντας πρακτικές τεχνικές που ενισχύουν την προβολή και την αλληλεπίδραση του κοινού με τις επιχειρήσεις τουρισμού και εστίασης.
Η ημέρα έκλεισε με την παρουσίαση της Δήμητρας Παρασχάκη, Account Manager της Travelworks Public Relations, η οποία ανέλυσε τις στρατηγικές για τη βέλτιστη διαχείριση των διαδικτυακών κριτικών στο TripAdvisor, Google και social media, αναδεικνύοντας τη σημασία των σωστών απαντήσεων και της αξιοποίησης των σχολίων για τη βελτίωση της εμπειρίας των πελατών.

Δημήτρης Μαθιουδάκης

Δήμητρα Παρασχάκη
Η τρίτη ημέρα του Business Lab επιβεβαίωσε ότι η τεχνολογία, το digital marketing και οι στρατηγικές συνεργασίες είναι οι βασικοί πυλώνες επιτυχίας στον κλάδο HoReCa. Η συμμετοχή και το ενδιαφέρον του κοινού αποδεικνύουν την ανάγκη για συνεχή ενημέρωση και προσαρμογή στις νέες προκλήσεις της αγοράς.
Σάββατο 8 Φεβρουαρίου
Η δεύτερη ημέρα του Business Lab προσέφερε μια δυναμική πλατφόρμα γνώσης και ανταλλαγής απόψεων γύρω από τις σύγχρονες τάσεις στη φιλοξενία και την εστίαση. Με επίκεντρο τη βιωσιμότητα, το ανθρώπινο δυναμικό, τη χρηματοδότηση και τις κανονιστικές αλλαγές, κορυφαίοι επαγγελματίες της αγοράς μοιράστηκαν πολύτιμες γνώσεις και πρακτικές συμβουλές.
Η εκδήλωση επιβεβαίωσε τη σημασία της συνεχούς ενημέρωσης και εκπαίδευσης για τις επιχειρήσεις HORECA, παρέχοντας πολύτιμες γνώσεις που μπορούν να μεταφραστούν σε απτά επιχειρηματικά οφέλη.
Το πρώτο πάνελ της ημέρας επικεντρώθηκε στην προσέλκυση και διατήρηση ταλέντων στη βιομηχανία φιλοξενίας, με τη συμμετοχή της Μάγδας Πειστικού, PR & Events Training Manager στο ΙΝΣΕΤΕ, του Γιάννη Μπατσή, Group Head of Talent & Culture στη DOMES, και του Χρήστου Δήμα, Γενικού Διευθυντή Ξενοδοχείων. Οι ομιλητές ανέδειξαν τη σημασία της σωστής επιλογής και διατήρησης εξειδικευμένου προσωπικού, υπογραμμίζοντας τη σημασία της εκπαίδευσης και της δημιουργίας ενός ελκυστικού εργασιακού περιβάλλοντος.

Ζero Waste HORECA Awards 2025

Bίκυ Τρύφωνα, Παρασκευάς Γερονικολός, Κώστας Βαμβακάς
Στη συνέχεια, ο Χρήστος Κουτσόπουλος, General Manager στο Athenaeum Hotel Group, παρείχε χρήσιμες συμβουλές για την αποτελεσματική ανάλυση βιογραφικών και την επιλογή του κατάλληλου προσωπικού, δίνοντας έμφαση στα soft skills και τη σημασία της επαγγελματικής συμβατότητας.
Το επόμενο θέμα αφορούσε τα προγράμματα χρηματοδότησης για ξενοδοχεία και εστιατόρια, με εισηγητές τον Κώστα Βαμβακά, Founder & CEO της VK PREMIUM, και τον Παρασκευά Γερονικολό, Director / Investment Funding Services στην DBC BUSINESS CONSULTING. Οι ομιλητές ανέλυσαν τις διαθέσιμες ευκαιρίες χρηματοδότησης, τις απαιτήσεις για έναν επιτυχημένο φάκελο υποβολής και τις νέες τάσεις στη διαχείριση επενδυτικών κεφαλαίων. Τη συζήτηση συντόνισε η Βίκη Τρύφωνα, δημοσιογράφος του Power Game.
Στη συνέχεια, ο Ιγνάτιος Λίτσας, Certification Manager – Lead Auditor, και ο Παναγιώτης Κεντερλής, Certification Commercial Manager στην Bureau Veritas Hellas, παρουσίασαν τις τελευταίες εξελίξεις στις περιβαλλοντικές πιστοποιήσεις, τονίζοντας τη σημασία της βιωσιμότητας για την ανταγωνιστικότητα των επιχειρήσεων φιλοξενίας.

Ιγνάτιος Λίτσας

Χρήστος Δήμας, Γιάννης Μπάτσης, Μάγδα Πειστικού
Ακολούθησε η ομιλία του Iyad Kayali και της Όλγας Σκεπετάρη από την Green Destinations, όπου αναλύθηκαν πρακτικές βιωσιμότητας που μπορούν να εφαρμοστούν στις επιχειρήσεις HORECA, με παραδείγματα επιτυχημένων case studies από την παγκόσμια αγορά.
Το τελευταίο πάνελ της ημέρας εστίασε στις εξελίξεις και προκλήσεις στην έκδοση παραστατικών χονδρικής και λιανικής και στον τρόπο με τον οποίο οι επιχειρήσεις HORECA μπορούν να εναρμονιστούν με τις νέες απαιτήσεις. Συμμετείχαν η Νίνα Γεραρχάκη, Γραμματέας του ΣΚΑΜΗΓΕ και έμπορος υποστηρικτής ταμειακών συστημάτων, ο Δημήτρης Κατράδης, Πρόεδρος του Συνδέσμου Εισαγωγέων & Κατασκευαστών Ταμειακών, και ο Γρηγόρης Γιαννούκος, Παραγωγός λογισμικού και υλικού ταμειακών συστημάτων στο ΣΚΑΜΗΓΕ. Τη συζήτηση συντόνισε ο Δημήτρης Καμαριάς, Πρόεδρος του ΣΚΑΜΗΓΕ.
Παρασκευή 7 Φεβρουαρίου
Το Business Lab της HORECA 2025 ξεκίνησε δυναμικά, φέρνοντας στο προσκήνιο καινοτόμες ιδέες, σύγχρονες προσεγγίσεις και ενδιαφέρουσες συζητήσεις για το μέλλον της φιλοξενίας και της εστίασης. Με τη συμμετοχή κορυφαίων στελεχών της αγοράς, marketers και ειδικών, η πρώτη ημέρα γέμισε με πολύτιμες πληροφορίες και πρακτικές λύσεις για τις προκλήσεις του κλάδου.
Η ημέρα ξεκίνησε με το πάνελ για την Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας, όπου ο κ. Βασίλης Πρασσάς, ο γενικός διευθυντής της Epsilon HR, παρουσίασε λύσεις για τη διαχείριση του προσωπικού και τη συμμόρφωση με τις νέες νομοθετικές απαιτήσεις. Στη συνέχεια, ο Δρ. Φίλιππος Κυρκίτσος, ο πρόεδρος της Οικολογικής Εταιρίας Ανακύκλωσης, ανέδειξε τη σημασία της βιωσιμότητας στον κλάδο, εστιάζοντας στην εφαρμογή σύγχρονων πρακτικών και στη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος των επιχειρήσεων HORECA.

Αίγλη Μπαλαμάτση

Δημήτρης Σερίφης, Πάνος Κόκαλης, Αλέξανδρος Κόσσυβας
Η κα. Ασπασία Τάκα, η ιδρύτρια της Taka & Partners, μίλησε για τη σημασία της ευελιξίας στον σχεδιασμό των χώρων φιλοξενίας και εστίασης, δείχνοντας πώς μπορούν να προσαρμοστούν στις ανάγκες των σύγχρονων πελατών και να γίνουν μέρος της εμπειρίας τους. Ακολούθησε η ομιλία της κας Αίγλης Μπαλαμάτση, της CEO και executive strategy director της Interweave, για τον επαναπροσδιορισμό του wellness, το οποίο αναδεικνύεται σε βασικό στοιχείο της φιλοξενίας, με νέες υπηρεσίες και στρατηγικές που ενισχύουν την εμπειρία των επισκεπτών.
Στη συνέχεια, το fireside chat με τους Δημήτρη Σερίφη, τον CEO της NELIOS, Πάνο Κόκκαλη, τον digital marketing manager της Marketing Greece, και Αλέξανδρο Κόσσυβα, τον digital marketing director και partner της Sleed, επικεντρώθηκε στην τεχνητή νοημοσύνη και πώς μπορεί να συμβάλλει στην προσωποποιημένη εμπειρία φιλοξενίας, προσφέροντας πρακτικά παραδείγματα χρήσης δεδομένων. Ο κ. Σωτήρης Βαρελάς, ο επίκουρος καθηγητής του Τμήματος Τουριστικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πειραιώς, μίλησε για την τοπικότητα και την αυθεντικότητα ως ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στον τουρισμό, παρουσιάζοντας πώς οι επιχειρήσεις μπορούν να ενσωματώσουν την τοπική κουλτούρα στις υπηρεσίες τους.

Ασπασία Τάκα

Λίλα Καραποστόλη, Γιάννης Δαβερώνης, Στρατής Βάγιας, Δημήτρης Ρεπούλιος, Χάρης Νικολούζος, Στέφανος Διαμαντόπουλος
Η ημέρα ολοκληρώθηκε με ένα ενδιαφέρον πάνελ για τις μελλοντικές προοπτικές στον εξοπλισμό μαζικής εστίασης. Η κα. Λίλα Καραποστόλη, η υπεύθυνη δημοσίων σχέσεων του ΣΕΕΜΕ, συντόνισε τη συζήτηση μεταξύ των Γιάννη Δαβερώνη, του γενικού γραμματέα της ΠΟΕΣΕ και ιδιοκτήτη εστιατορίου, Στρατή Βάγια, μέλους του διοικητικού συμβουλίου του ΣΕΕΜΕ, Δημήτρη Ρεπούλιου, του σχεδιαστή μονάδων εστίασης της ΕΥΡΩΨΥΚΤΙΚΗ DESIGN ΑΕΒΕ, Χάρη Νικολούζου, του σεφ και ιδιοκτήτη του εστιατορίου Jerar, και Στέφανου Διαμαντόπουλου, του ζαχαροπλάστη και ιδιοκτήτη του ζαχαροπλαστείου LeVotre Piree, που μοιράστηκαν γνώσεις και εμπειρίες για τις νέες τεχνολογίες και τάσεις στην αγορά.
Η πρώτη ημέρα του Business Lab επιβεβαίωσε τη δυναμική του κλάδου, φέρνοντας στο προσκήνιο την τεχνολογία, τη βιωσιμότητα και την αυθεντικότητα ως βασικούς πυλώνες επιτυχίας. Οι ομιλίες και οι συζητήσεις έδωσαν στους επαγγελματίες του χώρου χρήσιμες γνώσεις και εργαλεία για να εξελίξουν τις επιχειρήσεις τους.