Μία έκθεση παγκοσμίου επιπέδου

7-10 Φεβρουαρίου 2025

METROPOLITAN EXPO

7ο International Hospitality Forum

Η επόμενη μέρα του ελληνικού τουρισμού: Ενίσχυση της τοπικότητας & branded συνεργασίες με παγκόσμιους ομίλους

Με πολυπληθή και ζωηρή συμμετοχή εκατοντάδων ξενοδόχων από κάθε γωνιά της χώρας και με πλατινένιο χορηγό τη HORECA 2024 ολοκληρώθηκε το 7ο Διεθνές Forum Φιλοξενίας, το Σάββατο 10 Φεβρουαρίου, στο Metropolitan Expo.

Ιδιαίτερα χρήσιμες και διορατικές ήταν οι τοποθετήσεις παραγόντων της τουριστικής αγοράς, Ελλήνων και ξένων, υψηλόβαθμων στελεχών του τραπεζικού συστήματος, αλλά και εκπροσώπων παγκόσμιων επενδυτικών και ξενοδοχειακών κολοσσών, που έχουν τοποθετήσει, όπως δήλωσαν, την Ελλάδα στη high priority list των προσεχών τους επενδυτικών κινήσεων.

Για νίκη αξίας σεβασμού έκανε λόγο ο κ. Αλέξανδρος Βασιλικός, πρόεδρος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος, κατά το χαιρετισμό του, υπογραμμίζοντας της ανθεκτικότητα της ελληνικής τουριστικής βιομηχανίας απέναντι στην οικονομική και τη υγειονομική κρίση που σκίασαν την ελληνική και ευρωπαϊκή κοινωνία την τελευταία δεκαετία. Ο κ. Βασιλικός μίλησε για την περηφάνια που δικαιούνται να νιώθουν οι Έλληνες ξενοδόχοι, καθώς με την επιχειρηματική τους ανθεκτικότητα, προσαρμοστικότητα και ωριμότητα κατάφεραν να καταστήσουν το τουριστικό προϊόν πρωταγωνιστική δύναμη ως προς την αύξηση του ΑΕΠ, ως προς την κοινωνική συνοχή, αλλά και ως προς τις προοπτικές εθνικής ανάπτυξης.

Αλέξανδρος Βασιλικός 

Η Αθήνα, στόχος της Gen Ζ – η Ελλάδα, παράδεισος του εξατομικευμένου leisure

Κατασταλαγμένη, εξόχως θετική άποψη για το μέλλον του ελληνικού τουρισμού φαίνεται πως έχουν αποκρυσταλλώσει παγκόσμιοι γίγαντες της τουριστικής αγοράς, όπως η Accor και η Virgin. Μέσα από τις τοποθετήσεις των Α-list στελεχών τους Frank Reul, VP– Development Accor Premium, Midscale & Economy Brands (Eastern Europe, Balkans, Italy & Greece) και Will Dowlinγ, EMEA Development, Virgin Hotels, τα συμπεράσματα που εξάγονται είναι πραγματικά πολύ ευοίωνα για την ελληνική ξενοδοχειακή αγορά:

Το παγκόσμιο τουριστικό σκόπευτρο έχει «κλειδώσει» σε χώρες που αναπτύσσονται περιφερειακά της δικής μας, όπως η Αίγυπτος, η Αλβανία, το Μαυροβούνιο, η Σαουδική Αραβία κ.ά., γεγονός που καταδεικνύει ότι η Ελλάδα βρίσκεται ήδη στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος για τουριστικές επενδύσεις. Άλλωστε στη χώρα μας δραστηριοποιούνται ήδη 45 διεθνή brands φιλοξενίας, με τα περισσότερα από αυτά να μας έχουν «χτυπήσει την πόρτα» την τελευταία πενταετία.

Η Ελλάδα προσφέρει την επιθυμητή πολυμορφία για ποικίλες κατηγορίες ταξιδιωτών, με τον εκπρόσωπο της Virgin να κάνει λόγο για την ελκυστικότητα της Αθήνας ως προς την απαιτητική Γενιά Ζ, καθώς η ελληνική πρωτεύουσα χαρακτηρίζεται από νεανική ζωντάνια, night life που δεν βρίσκεται εύκολα αλλού, από street art, μουσικά δρώμενα, ένα ολόκληρο δίκτυο από δραστηριότητες που μαγνητίζουν την επόμενη γενιά ταξιδιωτών-καταναλωτών. Μάλιστα, όπως ανάφερε, η Αθήνα αρχίζει να ανεβαίνει ψηλά «στα υπόψη» παγκόσμιων πανεπιστημιακών campus, γεγονός που ανεβάζει ακόμα περισσότερο τις μετοχές της στο «χρηματιστήριο» των νέων επισκεπτών.

Μαρία Θεοφανοπούλου 

Julie Rey Gore, Frank Reul, Νίκος Καραφλός 

Απόλαυση και Εργασία, Ιστορικότητα και Ανακάλυψη, Ξεκούραση και Νέες Εμπειρίες βρίσκονται ήδη στο οπλοστάσιο της ελληνικής τουριστικής εμπειρίας, και αποτελούν τα επίκαιρα ζητούμενα για το σύγχρονο ταξιδιώτη, όπως τόνισε ο κ. Reul της Accor.

Το επόμενο μεγάλο στοίχημα για τον παγκόσμιο τουρισμό, που ήδη βρίσκει πολύ επιτυχημένη εφαρμογή στη χώρα μας, είναι η δημιουργική σύζευξη πολυτελών ξενοδοχειακών brands με ελληνικές επιχειρήσεις φιλοξενίας, μικρής, μεσαίας ή μεγαλύτερης κλίμακας. Μέσα από αυτή τη συνεργασία, γίνεται μια εξαιρετικά ωφέλιμη μετάγγιση τεχνογνωσίας, δικτύου marketing, επιλογών booking, επιχειρησιακής ετοιμότητας προς τα ελληνικά ξενοδοχεία, τα οποία από την πλευρά τους περιφρουρούν την τοπικότητα, τη μοναδική ελληνική εμπειρία της φιλοξενίας και την αυθεντικότητα που αποζητά ο συνειδητοποιημένος ταξιδιώτης. Μέσα από το παράδειγμα της δικής του πολυβραβευμένης τουριστικής επιχείρησης Dexamenes Beach Resort, o κ. Νίκος Καραφλός, ιδιοκτήτης και γενικός διευθυντής, επιβεβαίωσε με την «αριστεία» του οικογενειακού πρώην οινοποιείου που μετατράπηκε σε ατμοσφαιρικό minimal resort, ότι οι συνέργειες με εμπνευσμένους επιχειρηματίες και οργανισμούς με όραμα όπως το Design Hotels, μπορούν να παράξουν διαμάντια τεράστιας τουριστικής αξίας.

Από την «οικογενειο-κεντρικότητα» στην «εταιρικότητα»: το επόμενο στοίχημα του ελληνικού τουρισμού

Η μετάβαση από τη γενιά των δημιουργών στη γενιά των επιγόνων και η ώριμη διαχείριση μιας σύγχρονης τουριστικής επιχείρησης βρέθηκαν στο επίκεντρο του επόμενου πάνελ, με πρωταγωνιστές τον κ. Θεόδωρο Τζούρο, Executive General Manager, Chief of Corporate & Investment Banking της Τράπεζας Πειραιώς, την κ. Ευτυχία Κασσελάκη, Partner & Consulting Services EY, People Consulting, Head of EY Private και τον κ. Πάνο Παλαιολόγο, President & Founder, Hotel Brain Group.

H πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση περιστράφηκε γύρω από το momentum ωριμότητας στο οποίο βρίσκεται πλέον ο ελληνικός τουρισμός. Σε αυτή τη συγκυρία ακόμα και οι τουριστικές επιχειρήσεις μικρής κλίμακας έχουν τη

δυνατότητα, αλλά και το συμφέρον να περάσουν στο επόμενο στάδιο λειτουργίας και ανάπτυξης, είτε με την ανάληψη της διοίκησης από τη νέα γενιά ιδιοκτητών, είτε με τον εμπλουτισμό των «εργαλείων διοίκησης» με σύγχρονα ψηφιακά μέσα. Ιδιαίτερα τονίστηκε η «επιθυμία» αλλά και η ικανότητα των ελληνικών ξενοδοχείων, resorts, καταλυμάτων κ.λπ. να ευθυγραμμιστούν με το νέο αυτό μοντέλο λειτουργίας, ενώ ειδική μνεία έγινε και στα soft criteria επιλογής καταλύματος, που τίθενται από την Ε.Ε, ως προς την κλιματική κρίση, τη βιωσιμότητα, τη gender equality κ.λπ., τα οποία, όπως αναφέρθηκε, θα γίνουν hard criteria τα επόμενα 3-4 χρόνια.

To Forum Φιλοξενίας ολοκληρώθηκε με την ομιλία του κ. Θάνου Παπασάββα, CFA Founder & CIO, ABP Invest, o οποίος ανέλυσε το διεθνές πολιτικό και κοινωνικό περιβάλλον μέσα στο οποίο καλείται να δραστηριοποιηθεί και να αναπτυχθεί ο ελληνικός τουρισμός. Ο κ. Παπασάββας τόνισε ότι από γεωπολιτικής πλευράς τα μηνύματα είναι αισιόδοξα, η Ελλάδα βγήκε πολύ δυνατή από τις απανωτές κρίσεις, ο πληθωρισμός θα μπει σε τροχιά καθόδου, χωρίς να φτάσει άμεσα στα επίπεδα προ κρίσης, ενώ υπογράμμισε ότι το κλειδί για την επιτυχία του τουριστικού προϊόντος βρίσκεται στην αυθεντικότητα και τη διαφοροποίηση.

Το 7ο Διεθνές Forum Φιλοξενίας διηύθυνε η κ. Μαρία Θεοφανοπούλου, ιδιοκτήτρια και διευθύντρια του Ομίλου GTP-DANAE Travel & Media Group, ενώ τα panels συντόνισαν η κ. Julie Rey-Gore, Content Director, Operational Real Estate, Questex, και ο κ. Joe Stather, VP, Operational Real Estate, Questex.

Εγγραφείτε στο Newsletter